fredag 1. mai 2020

Oppsummering april 2020


April ble en måned med mye vind, regn, snøskurer, coronaepidemi og lange dager.  Men de siste dagene har vært nydelige, med vår i lufta. Plenklipping og blomstrende bed er fantastisk!
Har savnet barnebarna, som må holde seg langt borte fra oss besteforeldre. Da har Skype vært god å ha.
Biblioteket ble stengt, så mange bøker ble lagt inn på eBokBib, noe som jeg har vært kjempeglad for. Har lest en blanding av krim og romaner med kjærlighet som tema denne måneden.


Norske bøker
Sonja Holterman: Gå med meg 2020 Krim
Erlend Kaasa: Men ikkje Maria 2019 Krim
Vidar Linstad: Fra vugge til grav 2020 Dikt
Monika Steinholm: Vi var en gang 2019 Barn/ungdom
Maren Uthaug: Der det finst fuglar 2020 Roman
Marit Kaldhol: Ta først på di eiga maske 2020 Roman
Ann Helen Kolås Ingebrigtsen: Sinne 2020 Ungdomsroman
Martin Svedman: Når jeg drikker 2019 Dikt

Utenlandske bøker
Kelly Rimmer: En mors bekjennelser  Australsk roman
Emma Rous: Barnepiken Amerikansk roman
Sarah Jio: Alle blomstene i Paris Amerikansk roman
Lori Nelson Spielman: Søstrene i Toscana Amerikansk roman
Ingrid Hedstrøm: Bivirkninger.Dansk krim
Emelie Schepp: Skjut agenda, Svensk krim
Karen M Mc Manus: En av oss lyver Amerikansk ungdomskrim

Serier jeg har fulgt i april (Deilig å krype opp i sofaen med spennende serier utpå kvelden!)
Unortodocs på Netflix
Chesapeaks storier på Netflix
Outlander på Viaplay
Et sted å høre til, Australsk serie på NRK
Emergence på Viaplay


3 kommentarer:

  1. Du har fått lest mange bøker. Jeg har bare lest Barnepiken av dine bøker.
    Ha en fin mai måned!

    SvarSlett
  2. Du har jammen lest en hel haug! Jeg er jo så heldig at jeg får være sammen med barnebarnet mitt. Han har nesten en uke hos oss, hver tredje uke. Så han dro på onsdag. Men selv om dagene med han er gode så inkluderer det lekser og skolearbeid, og det å underholde et barn når det er mye vi ikke kan gjøre. Dermed blir det ikke så mye lesing som til vanlig.
    Jeg har Emelie Schepp, Sonja Holterman, Emma Rous og Lori Nelson Spielman på tbr-listen. Men vi har ikke lest noen av de samme bøkene denne måneden. Ha en riktig fin 1.mai!

    SvarSlett
  3. Vi får håpe på en bedre mai vi her i Midt-Norge.:)
    Har lest Spielman, Svedman og Holterman (det ble mange etternavn med -man gitt) av dine, Skal lese Uthaug. Følger med Outlander på Viaplay og er nå ajour, etter en treg start.
    Ønsker deg en fin mai:)

    SvarSlett