mandag 31. august 2020

Oppsummering august 2020

August startet med herlige sommerdager på hytta, der jeg koste meg med litt maling og beising. Som tidligere nevnt har vi solgt huset vi har bygget og bodd i snart femti år, og helt uventet og impulsivt ble det vår yngste datter som kjøpte det. Det er så spennende å følge deres planer for eiendommen, både ute og inne. De satser på 70-tallsstil. Sjøl følger vi oppbyggingen av leilighetskomplekset der vår leilighet kommer om ca ett år, men vi bor midlertidig like ved. 
På grunn av epidemien har vi endret alle reisplaner dette året, så vi holder oss mest i ro. Noen turer til hytta blir det likevel. Maletur med venner, og familieturer. Og så tar jeg turer til biblioteket rett som det er, og der har jeg møtt mange trivelige damer som hjelper meg. 

Norske bøker
Øistein Borge: Bastarden Krim
Brit Bildøen: Alt som er Roman
Jørgen Brekke: Når har natten alt Krim
Karin Fossum: Bakom synger døden Krim
Ragnhild Holmås: Men du ser ikke syk ut Sakprosa
Jan-Erik Fjell: Gråsonen Krim
Nina F.Grünfeldt: Frida Sakprosa

Utenlandske bøker
Sarah Jio: Morgengry Amerikansk roman
Doris Lessing: Det femte barnet Britisk roman
Doris Lessing: Ben - ute i verden Britisk roman
Lara Prescott: Alt vi holdt hemmelig Amerikansk roman
Agota Kristof: Tvillingenes dagbok  Ungarsk-sveitsisk roman
Agota Kristof: Beviset 
Agota Kristof: Den tredje løgnen 

6 kommentarer:

  1. Fleire gode bøker du har lest, Åslaug. Eg har lest dei to første av Kristof, og har den tredje på lån frå biblioteket :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var helt tilfeldig jeg kom over Kristof, noe jeg i etterkant er glad over.

      Slett
  2. Som Elida sier over her, flere gode bøker her! jeg har lest fire av disse og har et par av dem på vent. Har den siste boken i serien til Agota Kristof men noe kvierfullt å lese på mobil da nettbrettet mitt er for gammelt til de nye appene som har kommet, men jeg vil jo ha med meg slutten for det er gode bøker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bekjentskap med ukjente (for meg iallefall) Kristof, ble en fin opplevelse. Delte meninger om slutten på historien, men det er helt greit.

      Slett
  3. Bortsett fra Borge, så har jeg lest alle dine norske. Av de utenlandske har jeg Lessing på ønskelisten, håper jeg får tak i den snart :)
    Ha en fortsatt fin høst Åslaug!

    SvarSlett
  4. Jeg har bare lest Frida av dine norske. D.Lessing har jeg lest mye av før, men det er lenge siden. Skal ta fram igjen henne. Kristof har gått meg hus forbi. God høst!

    SvarSlett