søndag 2. august 2020

Oppsummering juli 2020


Juli ble en spesiell måned, da vi nå er bosatt i Trøndelag, etter nesten 50 år i Møre og Romsdal. Det er så herlig å kunne gå turer med barn og barnebarn, få besøk av en liten sjuåring som vil spille kort med bestemor, stikke innom for en prat på terrassen, gå på restaurant sammen. Vi har feiret gullbryllup, og vi solgte huset på Smøla. Og det beste av alt at det ble min yngste datter som kjøpte det! Hun tok med familien på noen dagers ferie dit, og klarte ikke å reise derifra uten å ta kontakt med banken. Så vi solgte stor eiendom, og hun kjøpte "hytte" på øya! Til glede for hele familien, store og små. 
Littlesing innimellom er det blitt, og jeg har allerede fått god kontakt på biblioteket her. 

Norske bøker
Didrik Morits Hallstrøm: Du er ikke død før jeg slutter å elske deg 2011
Toril Brekke: Klangen av frihet (Trilogi) 2020
Margaret Skjelbred: Hadde jeg vinger 2020 (Noveller)
Espen Skjerven: Slakt 2020 (Krim)
Brit Bildøen: Alt jeg er 2005 (Roman)


Utenlandske bøker
Diane Setterfield: Det var en gang en elv Britisk roman
Claire Kendal: Jeg vet hvor du er  Britisk roman 
Susan Abulhawa: Nahrs siste dans Amerikansk roman
Anders de la Motte: Ultimatum Svensk thriller
Camilla Grebe: Dvalen Svensk krim

Serier
Har selvfølgelig sett serier på også. Har fulgt den australske Et sted å høre til i hele sommer, og nå er det slutt.  En serie som beskrev etterkrigstida veldig godt, her var mye alvor og mye humor.
Den danske DNA var utrolig spennende og bra. Måtte gråte en skvett i siste episode. 
 Og den svenske Før vi dør er også utrolig spennende. Venter på tredje sesong der.





4 kommentarer:

  1. Så gøy at din datter kjøpte huset, da blir det ikke farvel Smøla for alltid, og det er kjekt. Godt at du koser deg i Trøndelag med litt lettere kontakt med familien.
    Du har lest mange gode bøker, tror sannelig jeg har lest alle sammen. Juli forsvant for meg, men nå får jeg sette meg ned og oppsummere litt jeg også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser ut til at du har hatt en flott reiseferie, godt gjort å få lest noe på en slik tur. Ha en fin august, Tine!

      Slett
  2. Enig med Tine ang huset. Det er stas:)
    Har ikke lest noen av dine denne måned, men har noen på leselista mi.
    God august til deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke rart at vi har ulike leselister, så mye spennede litteratur som finnes! Derfor fint å få tips fra andre blogggere. Håper du får en fin august, Anita.

      Slett