onsdag 30. september 2020

Oppsummering september 2020

September har vært en fin måned, med mange soldager, og vakre høstfarger både på fjellet og ved kysten.

Norske bøker:

Arne Svingen: Min sønn 2020 (Serien De ti bud)

Trine-Lise Rygh: Hundedager  2020

Gunn Marit Nisja: Jeg skal ta vare på deg 2020

Magnhild Haalke: Allis sønn 1935

Sigbjørn Mostue: Den siste magiker 2010

Wenche Mühleisen: Redd deg selv, lille hjerte 2020

Maja Lunde: De første dagene 2020 Sakprosa

Vigdis Hjorth: Er mor død 2020

Sven B.Simonsen: Risiko 2020

Kari Anne Bye: Eg et før eg kjem 2020 Dikt

Linda Lund Nilsson: Kjære bestemor 2020 Sakprosa

Helge Torvund: Lilje Vilje 2020 Dikt

Omtrent alle bøkene er lånt på Skaun bibliotek, som skaffer bøker raskt og effektivt. Lenge siden jeg var inne på Book Bites nå, men det blir nok flere der etter hvert. Leseeksemplar er blitt en sjelden vare.


Utenlandske bøker: Bare 1 denne måneden!

Ocean Vuong: Natthimmel med kulehol 2020 Dikt

Film og serier o.a hendinger:

Det er blitt lite TV-titting, da været har fristet til uteliv, mer enn TV-titting. Men disse seriene har jeg fulgt, og følger.

NRK: 

 Livstid. Såkalla happy noir.

Graven. Israelsk spenningsserie

Netflix: 

Unbeliveable Amerikansk om seksuell vold

Turneteateret i Trøndelag: Den siste viking av Johan Bojer i Orkland kulturhus



  

3 kommentarer:

  1. Så kjekt når du får låne nye bøker så fort. Det er mange måneders ventetid på en del nye bøker her i byen.
    Har lest Muhleisen og Simonsen av disse, men har Nisja og Hjorth på vent her. Gleder meg til å lese dem, men nå er det mange spennende bøker på vent her, så det blir litt krangel om å få være først en stund.
    Ønsker deg en fin oktober:)

    SvarSlett
  2. Har lest fire av dine og har et par på vent, blant annet den nye til Nisja. Jeg er ikke flink å bruke biblioteket for det er vanskelig å komme seg dit og det blir ikke til at jeg gidder. Men kjekt at biblioteket kan skaffe bøker ganske fort,kjedelig å vente på bøker en har lyst til å lese.

    Fin oktober og takk for kommentar hos meg :-)

    SvarSlett
  3. Jeg var strålende fornøyd med Bookbites helt til jeg ble rammet av taket på 10 bøker i måneden :) Det er uansett godt å løsrive seg fra leseeksemplaråket. Har lest fem av dine denne måneden, og ble nå minnet på at Muhleisen kommer til Bergen og skal holde foredrag om gamlisser og sex, skal jeg tørre å gå? :)
    God helg Åslaug!

    SvarSlett