torsdag 31. desember 2020

Oppsummering desember 2020

Da er året 2020, et annerledes år, over. Pest og stor dødelighet verden over hadde vi ikke regnet med da året begynte. Det meste er snudd på hodet, og vi har vært nødt til å endre vaner på mange felt. Mange har fått livene totalt endret. 

Personlig har vi klart oss bra, da vi er pensjonister, og har de fleste av våre kjære i nærmiljøet. Og vi som leser bøker har jo ikke så mye i mot å bruke tid innendørs med ei god bok. 

Desember har vært en nydelig værmåned, noe som forkorter vinteren. Og litt (bittelitt) julesnø ble det et par dager. Bokbunken har minket litt, men mye ligger fremdeles og frister. Og et nytt år med masse litteratur i vente er velkommen! 

Etter at vi flyttet i juni har jeg meldt meg inn i ny kunstforening. og er godt fornøyd med nytt bibliotek.  Det er ikke blitt som jeg ønsket angående nærhet til Litteraturhuset i Trondheim og kulturaktiviteter der, da coronaen stopper slike aktiviteter. Men håper året som kommer gir slike muligheter.

Årsrapport blir det ikke, men har summert  opp bøkene jeg har  lest til 119 bøker.  Litt mindre enn i fjor, men fint innenfor forventningene.

Her er resultatet i desember

Norske bøker

Pauline Østgård: Melkeveien 2020

Lene Lauritsen Kjølner:  Petra Pettersen perfekte plan 2020

Maria Kjos Fonn: Heroin chick 2020

Sandra Lillebø: Tingenes tilstand 2020

Kathrine Nedrejord: Lappjævel Barn/unge 2020

Britt Karin Larsen: Fuglene tar ikke telefonen  Fortellinger 2020

Lisbeth Pettersen: Det er så mørkt 2020

Geir Tangen: Vargtimen 2021

Jaan Boris Stene: Med døden som følge 2020

Øystein Bjørge: Mannen på snorloftet 2020

Utenlandske bøker

Annika Estassy: En sang til Hedda Fransk juleroman

Jenny Colgan: Jul på øya Skotsk juleroman

Sofie Sarenbrant: Avdeling 73 Svensk krim


4 kommentarer:

  1. Har faktisk Ikke lest noen av dine bøker enda, men har flere av dem på lista som skal leses på nyåret. Godt nytt år til deg og dine!

    SvarSlett
  2. Du er en racer på å lese nye norske bøker. Selv har jeg ikke lest noen av dem
    Godt nytt leseår!

    SvarSlett
  3. Hundreognitten bøker, det er mye det! Vet at vi ofte liker de samme bøkene, og veldig ofte har jeg plukket opp gode bibliotektips fra deg :) Godt nytt leseår Åslaug, jeg gleder meg til å følge deg videre!
    (litt sen med kommentaren for bildet til Bokbloggeir har lagt i veien)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har slettet han på blogglista mi pga dette.

      Slett