lørdag 30. januar 2021

Oppsummering januar 2021


Januar har vært en vanskelig og tøff måned på privat plan, så det har derfor blitt mindre lesing enn vanlig, og mindre overskudd til blogging. Men samtidig har det vært en nydelig værmåned, og jeg har kommet meg ut hver dag. Det gjør tilværelsen lettere!

Nå ser jeg framover til lysere tider.

Norske bøker

Arnulf Øverland: Jeg gikk i rosengården (Kjærlighetsdikt) 1960 Artemisias diktutfordring

Helga Flatland: Et liv forbi (Roman) 2020 Bokhyllelesing januar 2021

 Edvard Hoem: Felemakeren (Roman) 2020

Kjersti Bronken Senderud: Søsterkranser (Dikt) 2021 


Utenlandske bøker

Eve Chase: Glasshuset (Britisk roman) 2020

Mons Kallentoft: Se meg falle (Svensk krim) 2020

Elena Ferrante: De vaksnes løgnaktige liv (Italiensk roman) 2020

Kjell Westø:Tritonus  (Finsk roman) 2020 ( Ikke helt ferdig, og ikke skrevet omtale enda. Overføres til februar)

Film, serier

Det er blitt en del av disse om kveldene. Avlappende og greit når koronaen har stengt døra for besøk. 

Har frisket opp en gammel klassiker, Rebecca av Daphne du Maurier, ved å se filmen fra 2020.  Glemmer aldri boka, som jeg fant i bokhylla til min far, som ung jente. 

Har sett disse seriene:

2. sesong av Virgin River Netflix

Ulven kommer, dansk serie på NRK TV

Bridgeton, festlig kostymedrama på Netflix

2. sesong av den svenske serien Lykkevika, er igang, så den må jeg følge videre. Viaplay.

Nydelig å komme seg ut i vakkert vintervær.

4 kommentarer:

  1. Det er godt at du har hatt roen til å lese litt denne vanskelige måneden også Åslaug. Tenker på deg, og håper du puster i magen. Det går mot lysere tider, jeg klamrer meg til det nå om vinteren.
    Av dine bøker denne måneden har jeg lest to fra hver kategori, og av dem holder jeg en knapp på Felemakeren :)
    Ha en fin søndag Åslaug!

    SvarSlett
  2. Sier som Tine, tenker på deg Åslaug <3
    Godt å kunne lese noe, for å koble av.
    Har lest Flatland og Ferrante av dine.
    Ønsker deg en best mulig februar:)

    SvarSlett
  3. Jeg har lest felemakeren, Flatland og Ferrante av de du har lest. Håper februar blir en bedre mnd for deg og dine.

    SvarSlett
  4. Hei der, Åslaug. Henger meg på de andre og håper livet letner i februar.
    Av dine har jeg ikke elst eller sett noe av det samme, bortsett fra at jeg har lest Rebecca.

    SvarSlett