tirsdag 30. november 2021

Oppsummering november 2021

Tiden flyr, og nå er det advent allerede. Her ble det vinter tidlig, med snø og kulde. Trivelig med tente lys i vinduene og juleforberedelser inne. 

Har lest en del i november, men det er blitt så som så med omtaler.  Tror jeg slapper litt av i forhold til disse . Har også bestemt meg for å bli flinkere til å ikke lese ferdig bøker som jeg ikke finner så interessante. Det er jo så mye å ta av!  Så er jeg med på kunstforeningens juleutstilling, som har krevd litt forberedelse. Og innimellom har jeg puslet med å male julekort. (Utrolig at det er tid for slikt snart!)

Norske bøker

Marit Eikemo: Team Tuva 2021 (Roman)

Anne Christine Rojahn Levy: Sicilia Bella 2021 Reiseskildring

Tore Renberg: Assalamu Alaikum 2021 Påbegynt og gitt opp. Ble for mye nå, og kjente at jeg ikke var så interessert i Hillevåggjengen lenger

Jan Erik Vold: "Venn, jeg har våket" 2021 Om Gunvor Hofmo.  Bokhyllelesing oktober .

Ane Barmen: Pappa var nesten på Woodstock 2021 Roman Påbegynt tidligere, fullført nå.

Ingvild Rishøi: Stargate, en julefortelling 2021 

Five og Rasmussen: Hvem er du? Om våre gener. 2021 Sakprosa

Øystein Bogen:Zetaviruset.  Ikke fullført. Ikke opplagt på spionasje og storpolitikk akkurat nå. 

Maria Navarro Skaranger: Emily forever 2021 Roman Påbegynt.....fullføres i desember

Carl Frode Tiller: Flukt 2021 Roman

Victoria Kielland: Mine menn 2021 Roman


Utenlandske bøker

Sara Paborn Tistelhonning (Amerikansk roman)

Liza Marklund: Polarsirkelen  Svensk roman.  Ikke omtalt. Spennende og bra krim.

Abdulrazak Gurnah: Taushetens øy ( Nobeprisforfatter fra Zansibar) Ikke skrevet omtale enda.

Camilla Läckberg: Gå i fengsel 2021Svensk krim 

Zoee Beck: Paradisbyen 2021 Tysk thriller. Miljø og framtid. Ikke omtalt enda. Bra saker.


5 kommentarer:

  1. Jeg har blitt mye flinkere til å legge fra meg bøker som ikke fenger - jeg har jo bunkevis med bøker jeg faktisk har lyst til å lese, da er det ingen grunn til å fullføre de som ikke passer meg bare på trass eller av pliktfølelse.

    SvarSlett
  2. Det er lurt å spare litt på kruttet, og lese det du selv har lyst til. Du er jo flink å bruke biblioteket, så slipper du presset ved å ha mottatt leseeks. Jeg har bare lest de to øverste bøkene dine, så denne måneden har vi ikke mye klaff :) Nyt snøen og førjulstiden Åslaug!

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke lest mange av dine bøker, men har hørt på Tore Renberg som lydbok, den er for lang og blir litt slitsom. Tror ikke jeg hadde orket å lese den, men å høre han selv lese, mens jeg jobber i små doser hver dag, det er ok.
    Snøen og kulden har kommet hit også, det er jo pent!:)

    SvarSlett
  4. Jeg har lest 6,5 av bøkene dine denne gang. Er halvveis i Flukt, men leser den bare på mobil, så da blir det ikke så mye lest her i Syden... Holder meg til pocketbøker for det meste.
    Ønsker deg en fin desember:) PS. Den akvarellen din i innlegget er kjempefin, synes jeg:)

    SvarSlett
  5. Du har jammen fått lest en god del i november! Jeg er nysgjerrig på Paradisbyen som jeg sannsynligvis kommer til å lese. Spent på hva du synes om boka til Springora. Og er veldig enig med Anita - akvarellen i innlegget er utrolig fin!

    SvarSlett