lørdag 2. juli 2022

Oppsummering juni 2022

Juni ble en måned med mye variabelt vær, fra regndager til nydelige sommerdager. Som det pleier å være i Trøndelag. Jeg tilbrakte en uke på Kreta, sammen med en søster, der vi hadde 30 grader hver dag. Masse god gresk mat og ikke minst mange kjekke smilende mennesker. Syns grekeren alltid er utrolig trivelige og blide. 


Det er blitt mindre med lesing, men det syns jeg er helt greit. Familiebesøk og trivelige sammenkomster er viktigere nå. 

 Norske bøker

Knut Hauge: Dagbok frå 1931 til 1940 2003

Aina Skoland: Solgt (Krim ) 2022

Jorid Mathiassen: Der hvite liljer vokser (Roman) 2022

Lars Vik: Bjørg Viks vei  (Biografi) 2022

Heine Bakkeid: St.avenger (Krim) 2021

Vigdis Hjorh& Line Norman Hjorth: Kristin må vekk (Om Kristin Lavrandsdatter) 2022 

Liv Mossige: Silkestrå  (Roman) 2021

Sindre Aven: Arkeologene  En utgravning (Roman) 2022

Lisa Jewell: Natten hun forsvant (Roman) 2022

Utenlandske bøker

Ragnar Jonasson: Mørket (Islandsk krim)

Johanna Mo: Skyggeliljen (Svensk krim)

Serier

 Nettopp avsluttet El cocinera del Castera Netflix

Dobbeltgjengern Tysk serie på NRK 


1 kommentar:

  1. Helt enig med deg, etter 2 uker i Hellas i fjor kan jeg skrive under på at grekere er veldig hyggelige mennesker.
    Du har no fått lest litt, selv om du har vært sosial. Jeg har lest tre av dine, Vik, Hjorth og Mo, som jeg likte godt.
    Håper du har en fin helg, nå innhentet regnet oss her i Bergen, håper det gir seg, for jeg hadde tenkt meg en tur til Sommerbåtens siste stopp om en times tid :)

    SvarSlett