mandag 29. august 2022

Oppsummering august 2020

 

Denne måneden har ikke vært den store lesemåneden for meg. Har vært en uke på malekurs, hatt besøk av mine søstre noen dager, vært en uke på hytta med tre barnebarn, og resten av måneden har jeg passet to barnebarn, mens pappaen har jobbet og mammaen har vært på helsereise i Montenegro. Det er blitt litt høytlesing om kveldene, så krimbøker og hestebøker for barn har vi hatt noen av..  

Norske bøker: 

Karsten Alnæs: Du kommer i dag 2015 Roman 

Ann Helen Kolås Ingebrigtsen: Eg blir her 2022 Ungdomsroman

Therese Tungen: Snu deg (Edvins bok) 2022 Personlig beretning

Line Baugstø:  Regntid 2010 (Roman)

Jørn Lier Horst/ Hans Jørgen Sandnes: Operasjon sommerøya, Jakten på tyven-tyven,  Operasjon bronseplass, Operasjon påskelilje. Barnebøker lest sammen med barnebarn

LinHallberg/Margareta Nordqist: Det spøker Sigge  Barnebok lest sammen med barnebarn


Utenlandske bøker:

Klaire Keegan: Tre lys 2022 Roman

Klaire Keegan: Småting som dette 2021 Roman

Jenny Lecoat: Hedys krig 2022 Britisk roman

Annet 

Kunstutstilling i Gråmølna, Trondheim. Bilder av Håkon Bleken, Tepper av Hanna Ryggen 

Kunstutstilling i Galleri 7. Bilder av avistegneren i Klassekampen, Knut Løvås.

Har malt litt sammen med barnebarna, og ser fram til å delta på to utstillinger i september/oktober.



5 kommentarer:

  1. Hei! Du har fått lest mye i august. Jeg har nesten ikke hatt tid til lesing i sommer, men kommer sterkere tilbake til høsten. Jeg er bare med mannen min og restaurer og maler hus/fritidseiendommen vår nå i sommer. Men har vært på tur til Bremanger og Siljansjøen rundt, skal se og få lagt ut noe snart. :)

    SvarSlett
  2. Det ble en fin bunke det der, til tross for sommer og maleaktiviteter. Jeg har bare lest Jeg blir her av dine denne måneden. Ha en fin leseseptember Åslaug :)

    SvarSlett
  3. Jeg synes du har fått lest mye, selv om du har mye annet å gjøre, jeg.:) Har ikke lest noen av dine bøker. Ønsker deg en fin september:) Har et par dager til her på Kreta, så er det vel hjem til en kaldere hverdag igjen.

    SvarSlett
  4. Hei, berre nett innom for å sei at eg likar illustrasjonsbildet. Eg "har ikkje greie på kunst" som eg pleier å sei, men likar dei smakebitane du viser fram på bloggen. Stemningsfulle og fine fargar.

    Har ikkje lest nokon av dine augustbøker, men har lest den du les no; Taus savanne. Bra den.

    SvarSlett
  5. Bra oppsummering med bøker og kunst, ønsker deg en fin lesehøst :)

    SvarSlett