tirsdag 28. februar 2023

Oppsummering februar 23


I andre uke i februar dro jeg til Gran Canaria, noe jeg kjente var nødvendig for en "giktbrudden" kropp.  Det er faktisk utrolig mye helbredelse i varme, noe jeg drar nytte av lenge utover etterjulsvinteren. Å gå turer uten å være redd på hålka gjør godt. Litt lesing ble det der også, men da jeg i år var sammen med barnebarn, ble det mindre enn vanlig. De fleste bøkene las jeg før jeg dro. 

Norske bøker: 
T.H.Håvardsen: Galgedans 2022 525 sider. Las ca 300 sider, og orket ikke flere grusomme mord, skjending av lik og anna jævelskap. Utrolig blodig og uhyggelig. Spekulasjon i råskap og skrekk.

Espen Skjerven: Kleptokratiet. 2022. Krim.
Jon Fosse: Kvitleik 2023 Roman
Torkil Damhaug: Hund uten grav 2022 Krim. Rakk ikke å skrive omtale. Men superspennende bok, jeg liker bøkene til Damhaug. 
Jørn Lier Horst & Thomas Enger: Slagside 2021 Krim Evt omtale senere. Bra krim.
Adeheid Seyfarth: Den hvite elgen 

Utenlandske bøker:
Kristin Harmel: Skogens usynlige stjerner 2022 Roman Velskrevet roman fra jødeflukt i østeuropa/Russland under andre verdenskrig.
Camilla Grebe & Åsa Träff: En slags fred.2010. Velskrevet krim.
Sofie Sarenbrandt: Syndebukken 2021 Krim
Stasey Halls: Hittebarnet.2021 Gripende roman fra 1700- tallet i London. 

Får se om det blir omtaler i mars.

Annet
Munch. Trondheim kino
La elva leve. Trondheim kino
Trondheimsolistene med fiolinist Anthony Marwood i Olavshallen
Deltatt i kunstutstilling med tema Min kunst vinterfestivalen i Skaun
Deltatt i fakkelutstilling Skaun kunstforening
Foredrag Heimdal kunstforening i Trondheim om Hilma af Klimt

Som vanlig ser jeg serier.



3 kommentarer:

  1. ser ut som du har hatt en fin ferie, med nydelige bilder. Har ikke lest noen av dine bøker :)

    SvarSlett
  2. Så flott at du får stilt ut kunsten din :) Ler litt av meg selv som tenkte at du leser "gamle" bøker, også er et par fra 2021, det er jo ikke lenge siden. Det er sikkert godt å styre unna leseeksemplarer, som må til hvis en vil lese bøker når de kommer ut.
    Jeg har ikke lest noe av Sarenbrant, den serien ser det ut som de har på Storytel. Også fikk jeg lyst å lese fra London på 1700-tallet, takk for tips!

    SvarSlett
  3. Jeg har det likedan ang kropp og varmen. Kropp og sinn blir mye bedre av å være der nede på vinterstid.Fungerer bedre, går mer tur osv. Håper jeg kan være lengre borte enn en uke midtvinters etterhvert.
    Angående bøkene dine, leser du mye som vanlig og får også med deg mye kulturelt. Har lest Kleptokratiet, Syndebukken, En slags fred. Har fortsatt Hund uten grav på vent, får satse på påska. Samt Galgedans, men tviler på at den er noe for meg. Navnet til jenta er det samme som til min farmor, spooky.. og forfatteren er fra samme område som hun og faren min vokste opp.

    SvarSlett