torsdag 31. august 2023

Oppsummering august 2023



August ble også en reisemåned, da jeg har vært på hytta på Hvaler, vært i Sandefjord, tatt ferga til Strømstad, vært på hytta i Oppdal, med fjellturer i flotte Vinstradalen og Gjevilvassdalen og i Bymarka i Trondheim. Mye tid har gått til å forberede kunstutstilling i september, der jeg og mine fire søster viser vår kunst. (Gjorde det samme for en del år siden, med stor suksess.) Skal også ha med bilder i to andre kunstforeninger i september. 
 Lese gjør jeg innimellom, men det er blir ikke tid til å skrive omtaler. Men noen bøker er det blitt likevel. 

Utenlandske bøker:
Gill Paul: Søstre i krig 2023 Interessant roman fra Krimkrigen, der kvinner deltok på ulike måter.
Georgia Kaufmann: Drømmen om Paris Roman 2020 
Roberto Bolano: Amulett .Spansk roman 2021
Melissa Da Costa: Alt det blå på himmelen Roman 2023 Ikke lest ferdig. Leser videre i september. Handler om Altzheimer og reise.
Damon Galgut: Løftet 2022 Bra Sør-Afrikansk roman.

Norske bøker:
Janne Haaland Matlary:Verden blir ikke den samme 2023 Omtalt.
Heidi Mittun - Kjos: Jenter i trær 2023 Omtalt
Sigrid Undset: Ida Elisabeth1949 (Skrevet i 1932) Påbegynt, leser videre i september.
Helen Flood: Øya som glitrer i sølv 2023 Barnebok
Jørgen Brekke: Nattens bok 2023 Omtalt

Annet
*Tore Renberg presenterte sin nye bok, Lungeflyteprøven. Sammen med Trondheim Sinfoinetta. Stor forestilling! Flott kveld.
*Fedrelandet, ny film presentert av filmskaperne Margareth Olin  og Liv Ullmann i  Trondheim kino. Nydelig forestilling.
*Mot alle odds. Fredrikstad kino



Litt maling innimellom før utstillingene i september.
 


1 kommentar:

  1. Kjekt å se at du er i gang med mursteinen vi snakket om. Matlary og Midtun har jeg også lest, og likte dem godt.
    Kjenner jeg er litt misunnelig på det Renberg-arrangementet. Tror kanskje han skal til Bergen også, men programmet mitt begynner å bli spreng.
    Ha en fin leseseptember Åslaug :)

    SvarSlett