tirsdag 31. oktober 2023

Oppsummering oktober 2023

Oktober , høstmåneden med alle typer vær, fra 19 grader og sommervarme, til snøfall og akutt behov for å skifte dekk! En ukes tur til Frankrike, ble høydepunktet. Var så heldig å få låne leilighet til min venns sønn og ektefelle som jobber i Paris og Strasbourg, mens de har høstferie i Norge. Masse flotte opplevelser, gode restauranter med  god mat og drikke.  Strasboutg er en by jeg ikke kjente, men anbefaler så absolutt!

Jeg har lest en del bøker, men tid til omtaler på bloggen er det blitt lite av. Men jeg er da her enda.

 Norske bøker:

Karin Fossum; Farvel Farah Diba Krim 2023
Øistein Borge: De nakne. Krim 2022
Helene Flood: Enken Krim 2023
Jon Fosse: Flaskesamlaren Roman 1991
Kjell Arnold Nyhus: U Alminnelig. Jon Fosse og mystikken Sakprosa 2009
Olaug Nilssen: Uønska åtferd Roman 2023
Cecilie Enger: Et minutts stillhet Roman 

Utenlandske bøker

Dinah Jefferies: Nattoget til Marrakech
Judith Hermann: Vi skulle fortalt hverandre alt En forelesing 2023
Anthony Mccarten: Under radaren Krim 2023

Annet

Sulis
. Førpremiere Trondheim kino
Bunadsgeriljaen. Førpremiere Trondheim kino
Instamamma, Turneteateret i Trøndelag. Kulturhuset Orkanger
Konsert Kristiansund: Smøla Janitsjar med Elisabeth Anreassen, Knut Marius Djupvik mm
Div. Kunstutstillinger i Paris
Tilsammans99 Svensk oppfølger av filmen Tilsammans fra 2000. Oppdal kino




7 kommentarer:

  1. Så glad for at du er her enda:) Aktiv pensjonist, det er det sikkert at du er:) Jeg har ikke lest noen av dine bøker, men har flere av dem på vent. Har også sett Sulis, men mener det var i september.. Må sjekke:) Ønsker deg en fin november Åslaug. Ps: Frankrike hørtes deilig ut:)

    SvarSlett
  2. PS: Husk Trondheim Krimfestival 10.november:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan dessverre ikke, greide faktisk å dobbeltbooke. Skal til Oslo og se Miss Saigon. Er med og arrangerer Krimfestivalen, så jeg ønsker at alle skal dit:) Pål skal dit også, han har du hilst på, min gode venn. Kos deg:) Veldig bra program i år:)

      Slett
  3. Godt å høre at du bare har ladet batteriene :) Det er kjekt med en tur utenlands sånn på høsten, og spesielt å få en ukjent by å utforske.
    Ser du har lest litt Jon Fosse du også, mange som har det de siste ukene, men ikke jeg. Fossum og Enger er de av dine bøker denne måneden som jeg har lest.
    Ha en fin lesenovember Åslaug :)

    SvarSlett
  4. Hyggelig at du er her enda, jeg er en av dem som har fått litt dilla på Jon Fosse. Hadde jo bare lest en bok av han fra før, men så ble det tre på rappen. (har ikke blogget om de to siste enda). Så fint st du kommer deg ut i verden og ser saker og ting. Jeg har grodd helt fast, men har hatt nok å gjøre. Mitt novembermål er å komme meg til Oslo. Å se Harriet Backer på Nasjonalgalleriet og Magdalena Abakanowicz på Høvikodden. Jeg hedret henne med et smykke som ble med til Polen i sommer. Ha en fin November :)

    SvarSlett
  5. Kudos on being a reliable source of insightful content. Thank you!

    SvarSlett