tirsdag 30. januar 2024

Oppsummering av januar 2024

Januar, stort sett snø, vintervær, stille og fint. Noen dårlige dager med regn som førte til hålke. Avslutter med Ingunn, uværet som slo til over alt. Med andre ord ganske normalt.

En liten oversikt over lesemåneden her.

Norske bøker:

Vigdis Hjorth: Gjentakelser 2023 Roman
Anne B Ragde: Muttra og jeg 2023 Roman
Voluspå, Håvamål og Draumkvedet Middeladerdikt fra Samlaget
Kjell Eling Bardal: Cafe Tivoli 2023 Roman
Jan Boris Stene: Nemesis 2023 Krim
Merete Morgen Andersen: Hav av tid 2002
Brit Bildøen: Gult farevarsel 2023 Roman
Mona Høvring: Himlene glitrer 2023 Dikt
Chris Tvedt: På ære og samvittighet 2023

Utenlandske bøker

Sara Strømberg: Skygger Svensk krim
Ocean Vuong: Tida er ei mor. Asiat-amerikansk diktsamling 2023  

Anna:

The Holdovers. Amerikansk, veldig bra film. Oppdal kino

Nyttårskonsert med Trondheim symfoniorkester og opera 

Konvoi. norsk film. Trondheim kino

Fosse for dumskallar med Linda Eide og Sjur Hjeltnes på Trondheim Litteraturhuset

Linn  Ullmann. Hvordan klare seg, en bruksanvisning. Trondheim Litteraturhus.

Håkon Bleken 95 år. Feiring på Gråmølna kunstforening.

Galleri Ismene. Utstilling av grafikk av Håkon Bleken.


2 kommentarer:

  1. Det er gøy å se alt det kulturelle du får med deg, kjenner at jeg av og til skulle bodd i Trondheim.
    Jeg har lest fem av dine bøker denne måneden, Hjorth er desidert min favoritt, men Gult farevarsel likte jeg også veldig godt.
    Ha en ny fin lesemåned Åslaug!

    SvarSlett
  2. Du har fått med deg mye av bøker og av kulturelle ting. Håper at stormen "Ingunn" ikke tar for hard hos deg, ehr varte det kraftig bare ca tre timer, nå bare blåser det tilnærmet normalt.
    V. Hjort boka er den eneste jeg har lest av dine. :)

    SvarSlett