tirsdag 30. april 2024

Oppsummering april 2024



April startet med tur til Roma sammen med mine fire søstre. Vår i byenes by anbefales. Som vanlig var Roma en herlig opplevelse. 
Sen vår i Trøndelag, men vi gleder oss over såvidt grønne åkre  og fuglekvitter. Og snart kan jeg sette ut blomster som opptar vinduskarmene inne.  

Norske bøker
Birger Amundsen: Spillet om Svalbard (Fra andre verdenskrig til i dag) 2024 Påbegynt i mars.
Eva Fretheim: Fuglekongen 2024 Krim
Geir Jacobsen: Tideen du får 82,91 2024 Ordlek
Marit Reiersgåd: Liksteinen 2024 Krim
Edvard Hoem: Husjomfru 2023 Roman
Mimit Kristjansson: Hva ville Gerhardsen gjort? 2018 Sakprosa 
Kaja Nygaard : Et mørkere vann 2024 Krim

Utenlandske bøker
Sofia Oksanen. Putins kamp mot kvinner Finsk-estisk Sakprosa 2024 
Kjell Westø: Skumring 1941 Finsk roman 2024
Alex Michaelides: Vreden  Engelsk krim 2024

Annet: 
Viggja Voices, koropplevelse på Heimdal
Sjømataften på Bårdshaug Herregård i Orkanger
Back to black, Film om Amy Winehouse, Trondheim kino
Händels Messias, Nidarosdomen
Narnia, skuespill ved tatergruppe på Hadeland
Bushmills tolker Tom Waitz,Trondheim
Kunstutstilling Dropsfabrikken Trondheim, Karl Hansen 



3 kommentarer:

  1. Du får med deg mye av bøker og arrangement Åslaug:) Har lest fire av krimbøkene dine, og jeg så også Amy Winehouse-filmen. Sterk:) Ønsker deg en fin mai:)

    SvarSlett
  2. Her har du fått med deg en fin April mnd. Jeg vet at Roma er vakker i april var der en gang på den tiden jeg også. Herlig å tenke på . Har bare lest husjomfru av dine bøker, den var litt tam, synes jeg. Ha en fin mai :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig om Husfrue. Ble for dtaljert på enkelte områder, og tam. Gidder ikke skrive omtale av den.

      Slett