onsdag 3. juli 2024

Oppsummering juni 2024



Juni ble ikke den fantastiske sommeren som mai ga oss. Litt opp og ned, sol, regn. Men flott vær for bilferie. Vi avsluttet måneden med biltur på Vestlandet, fra Oppdal til Ålesund, Ørsta (Ivar Aasentunet), Volda (Høgskolen med bygg oppkalt etter min oldemor, Synnøve Riste), Årdalstangen, Rosendal,(Baroniet), Sandnes, Sør Hidle med fantastiske Flor&Fjære, Jørpeland, Kristiansand (Kunstsiloen), og så til Sandefjord og Oppdal. Ikke mye lesing, men mange inntrykk!
Her er bøkene jeg har lest.

Norske bøker
Marta Breen: Får jeg ikke danse, er det ikke min revolusjon 2024 Sitater 
Heine Bakkeid: Sorgsankeren 2024 Krim
Ingvill Hekne: Vi fødte akdri de barna 2024 Dikt
Pia Edvardsen: En velskapt pike 2024 Roman

Utenlandske bøker
Sam Lloyd: Minneskogen 2023 Krim
Johan Theorin: Bumerker 2024 Krim
Jenny Erpenbeck Kairos 2024 Roman Bra bok. Omtaler senere.
Shari Lapena: Ingen lykkelig familie 2024 Krim
Kristin Harmel: Datteren i Paris 2023 Roman
Lina Areklew: Av skam 2024 Roman

Annet
Olavshallen. Andsnes på fransk. Pianokonsert med Leif Ove Andsnes og Trondheim symfoniorkester.
Ringve musikkmuseum. Avslutningskonsert med musikkskolen. 
Selbu museum. Vegg. og takmalerier av Bjarne Rise, min onkel. 
Kunstsiloen Kristiansand
Ivar Aasentunet Ørsta
Baroniet Rosendal 
Kistefoss kunstsenter
Flor&Fjære utenfor Stavanger 


1 kommentar:

  1. Synes du har lest mye lell, jeg. :) Har lest syv av bøkene dine denne gang. Fortsatt god sommer Åslaug, og la oss håpe på at juli snart blir bedre:)

    SvarSlett